Double click Indonesië 20132011
20 juli 2013
Vanochtend eerst lekker wat uitgeslapen en daarna een heerlijk ontbijtje gegeten in ons paradijsje. We konden à la carte kiezen van de ontbijtkaart met een lekker vers vruchtensapje erbij. Bij de uitgang van het complex staat ook weer een mooie tempel. Daarna via het zandpad naar de hoofdstraat. Als je niet toevallig van dit plekje af weet, kun je het ook bijna niet vinden. Op het bord aan het begin van het zandpad staat dan ook, verscholen achter een boom,  Hidden Paradise. We kwamen aan bij de hoofdweg en spraken daar bij de Laundry af om 's middags onze was te brengen en wel voor € 0,80 de kilo. Meteen regelden we ook een doflijnentocht en een tour voor morgen. De Laundry is tevens winkel en daar kocht Anouk nog een mooie sarong voor over haar bikini.

We liepen via de hoofdweg een heel eind verderop naar het strand. Ook hier zagen we onderweg weer veel tempeltjes en overal liggen offertjes op de stoep voor een ingang. Dit zijn kleine mandjes of gevouwen palmbladeren met bloemetjes er in. Je moet echt oppassen dat je er niet op trapt. Via het strand liepen we terug naar het centrale deel van Kalibukbuk. Zo heet het gedeelte van Lovina waar wij zitten. Hier stond weer een mooie tempel en een dolfijnenstandbeeld. Bovendien staan hier leuke café-restaurantjes en kraampjes met kleding en souvenirs. Het ziet er allemaal heel gezellig uit.
Daarna weer snel terug naar ons complex, want wat was het intussen erg warm geworden. We liepen terug vanaf het strand via het rijstveld naar de achterkant waar de poort precies uit komt bij onze bungalows. Snel onze badkleding aan voor een duik in het zwembad. Toen we weer honger kregen aten we onze lunch weer lekker in het restaurant. Alleen Joris en Anouk hadden onderweg een tentje gezien met kroketten en Hollandse friet en die gingen dan ook daar eten.

De rest van de dag weer lekker geluierd en gezwommen en genoten van alle mooie bloemen in de tuin van ons complex. We willen echt nooit meer naar huis. 's Avonds lekker gegeten in een restaurantje aan het strand. Via een straatje met allemaal restaurantjes en winkeltjes liepen we weer terug. Hier kocht Annemieke nog een mooi fotoalbum van palmbladeren. Morgen op tijd op, want om 6.00 uur moeten we in de haven zijn voor onze dolfijnentocht.