Nadat we heerlijk hadden uitgeslapen stapten we weer op de metro. Onze reisleider Joris had een programma voor vandaag bedacht. Toen we uit het station kwamen zagen we al snel de Tokyo Tower liggen. Deze rood-witte toren lijkt wel een beetje op de Eiffeltoren in Parijs. Een stukje verderop kwamen we bij de Zojo-ji tempel. Een mooie en grote tempel met op de achtergrond weer de Tokyo Tower. Deze tempel ligt in een zakenwijk van Tokyo en wordt druk bezocht door zakenlui die hier in hun pauze even komen bidden. In de tempel stond weer een mooie gouden Boeddha.
Naast de tempel zagen we een hele bijzondere plek. Honderden kleine beeldjes met mutsjes op en met bloemen en gekleurde windmolentjes. Deze worden door ouders en grootouders neergezet voor nog ongeboren kinderen voor geluk en voorspoed, maar ook door ouders die hun baby voor of na de geboorte verloren hebben. Heel indrukwekkend.
In het zakendistrict dronken we ijskoffie met iets lekkers erbij bij de Starbucks. Daarna namen we de metro naar de Tsukiji Market. Althans dat was de bedoeling. Ze zijn namelijk deze enorme vismarkt aan het verbouwen. In de straatjes rondom de markt waren gelukkig nog wel volop kraampjes open. Hier wordt de vis die die dag gevangen is schoongemaakt en verkocht. Verser kan niet. Anne kocht een schaaltje met verse zalm- en tonijn sashimi. Erg lekker.
Vervolgens namen we een stukje de metro en daarna de zweeftrein naar de wijk Odaiba. Deze zweeftrein reedt hoog boven de grond. Bij Odaiba aangekomen maakte de trein een loop, zodat we dit kunstmatig aangelegde eiland goed konden zien. Over een mooie brug reden we naar het station. Odaiba is bekend van heel veel entertainment. Zo zagen we van veraf al een enorm reuzenrad. Toen we uit het station kwamen zagen we een grote replica van het vrijheidsbeeld met op de achtergrond het water en de wolkenkrabbers van het zakendistrict van Tokyo. We liepen een winkelcentrum in en bij de Mc Donalds aten we alvast iets, omdat we 's avonds andere plannen hadden.
Daarna liepen we naast het grote reuzenrad de Toyota Mega Web in. Hier stonden alle nieuwe modellen van Toyota tentoongesteld en een paar mooie raceauto's. Rond vier uur ging Joris op pad naar Akihabara en de ander drie liepen door het Venus Fort, een overdekt winkelcentrum met als thema Venetië. Het leek heel erg op het Venetian in Las Vegas. Ook hier met Venetiaanse gebouwen, een grote fontein en een plafond met wolkenlucht alsof je buiten liep. Hier was de Toyota History Garage met oude auto's. Daar ging Erik naar toe. Anne en Anouk liepen aan de andere kant het winkelcentrum weer uit, want daar stond een metershoge Gundam die ze even wilden zien.
Daarna gingen de dames weer terug naar het reuzenrad, want daar was de ingang van het Mori Digital Art Museum. Een museum gebouwd als een doolhof met in iedere gang en kamer lichtprojecties en lichtkunst. Zo ontzettend mooi en bijna niet op foto's te vangen. Zo was er een kamer met bloemprojecties die steeds veranderden en enorme spiegels maakten de illusie compleet. Op het filmpje kun je dit goed zien.
Er was een ruimte met een heuvel waar je op kon lopen en zitten. Ook hier veranderde de projectie van bloemen ineens in een waterval die over de heuvel naar beneden stroomde. Ieder keer als we in deze kamer kwamen zag deze er weer anders uit. In een andere ruimte was de kristalkamer. Hier veranderden duizenden ledstrips die van het plafond naar beneden hingen van kleur en weerspiegelden in  de wanden, plafond en vloeren die allemaal spiegels waren. Op het filmpje kun je zien wat we bedoelen.
Het mooiste was toch wel de lampenkamer. In deze spiegelruimte hingen honderden lampen die steeds van kleur veranderden en als er iemand in de buurt van zo'n lamp kwam werd er een soort domino effect in gang gezet met de andere lampen. Met mooie muziek erbij werd het echt sprookjesachtig.
Hierna liepen ze naar het kindergedeelte. Ook weer met heuveltjes waar geprojecteerde walvissen overheen "zwommen". Als je op zo'n heuveltje stilstond groeiden er opeens bloemen om je heen. Er was een gedeelte met enorme ballonnen die ook weer van kleur veranderden en die je alle kanten op kon duwen. Maar het meest grappige waren toch wel de vissen die door kinderen zelf getekend konden worden en die daarna ook geprojecteerd werden in de ruimte.
Na het kindergedeelte gingen de dames theedrinken. Hiervoor moesten ze in een donkere ruimte gaan zitten en werd de thee ingeschonken. In het kopje thee verscheen een projectie van bloemen die steeds weer veranderde. Als je het kopje optilde vielen de bloemen in bloemblaadjes uit elkaar. Hierna liepen ze nog wat andere kamers in met weer andere projecties en net voor sluitingstijd gingen vlug nog een keer naar de lampenkamer, de watervalkamer en de bloemenkamer. Wat een bijzonder museum. De tijd was hier omgevlogen. Zo prachtig allemaal.
We zagen elkaar allemaal weer in het hotel en iedereen had zich prima vermaakt. Tijdens het foto's uitzoeken draaiden we in de laundry van het hotel nog een klein wasje en zo kwam er een einde aan weer een geweldige dag.