Double click Amerika 2015
We moesten vanmorgen op tijd uit bed vanwege de dolfijnentour die we hadden geboekt. Nu hadden we daar niet veel moeite mee. Toch waren we vanmorgen pas om 6.15 uur wakker, dus dat gaat de goede kant op. Na een snel ontbijtje reden we naar het haventje achter de Publix, een stuk voorbij de pier. Daar lag onze boot al klaar. We waren samen met zes andere gezinnen, maar er was plaats genoeg. Wij zaten lekker achter op de boot.

Om 9.00 uur vertrokken we. We vaarden door de Estero baai, langs prachtige huizen aan de ene kant en mangrovebossen aan de andere kant. Al snel zagen we een Osprey (een visarend) die in het water dook om een vis te vangen. Even later ging hij bovenop een paal zitten om de vis met zijn scherpe klauwen en snavel te verscheuren. Zo konden we hem goed zien. Wat een mooi beest.
2 augustus 2015
In de mangrovebossen zagen we ontzettend veel witte ibissen, witte rijgers en pelikanen. Zo veel hadden we er nog nooit bij elkaar gezien. Ook aalscholvers en een groep roze lepelaars. En toen was het raak. De eerste dolfijnen. Dit waren vrouwtjesdolfijnen die onder water aan het zogen waren. Daarom bleven ze telkens maar even boven water. We konden ze goed zien, maar foto's maken was wel moeilijk. De dolfijnen hier zijn tuimelaars, net als Flipper. Deze is dan ook destijds hier in Florida opgenomen.
Een klein stukje verderop zagen we bij een mangrovebos ook nog manatees (zeekoeien). Het water was troebel, maar we zagen hun snuiten goed boven het water uitkomen en op een gegeven moment kwam er één zelfs heel dicht bij de boot. Meteen zagen we ook weer een aantal dolfijnen. Eéntje kwam er zelfs voor de boot met zijn kop uit het water even goed naar ons kijken. Daarna kwam hij een tijdje steeds naast de boot en hij sprong zelfs nog twee keer over de golven achter de boot. Ook nu weer te snel om foto's te maken, maar wat een mooi gezicht.

Door een soort sluis gingen we de Golf van Mexico op en in de verte zagen we weer een paar dolfijnen. Een stuk verderop legden we aan bij een onbewoond eilandje. Hier was een ontzettend mooi strand en omdat hier bijna geen mensen komen lagen hier ook de mooiste schelpen. De allermooiste namen we mee, de rest lieten we voor anderen liggen. Van een Oostenrijks gezin kregen we ook nog een sand dollar (dit is het platte skelet van een soort zeeëgel). Die zijn erg moeilijk in goede staat te vinden, dus dat was ook heel bijzonder.
Op de terugweg zagen we wel nog veel vogels, maar helaas geen dolfijnen meer. We vergaapten ons weer aan de prachtige huizen en voor we het wisten waren we weer terug bij de haven. Omdat we toch al bij de Publix waren kochten we wat lekkere broodjes en voor Joris chickenwings voor tussen de middag. Terug in het huisje aten we alles lekker op. Erik en Joris gingen voetbal kijken op de laptop (PSV-Groningen) en wat internetten. Anouk en Anne gingen nog een paar uurtjes naar het strand. Overal hangen waarschuwingsborden voor Stingrays (pijlstaartroggen). Je moet schuifelend door het water lopen, want hier wil je geen prik van krijgen. Dat deden we dan ook maar. Het water was heerlijk met een fijne golfslag.

's Avonds aten we soep en een eitje. We gaan immers de komende acht dagen nog uit eten. Voor ons toetje liepen we over het strand naar de Dairy Queen bij de pier. Hier hadden we al veel over gehoord, maar we waren er in al onze Amerikareizen nog nooit geweest. En inderdaad. Het ijsje, de milkshake en de smoothie waren heerlijk. Anouk schreef nog even Florida 2015 in het zand en intussen maakte Erik een paar mooie foto's van de pier met zonsondergang. Een mooie afsluiting van onze dagen in Fort Myers Beach. Morgen beginnen we aan onze rondreis met een trip door de Everglades.