Double click Indonesië 20132011
31 juli/1 aug 2013
Gisteravond vertelde onze chauffeur ons dat hij wist waar de Buddha to Buddha fabriek was. We vlogen vandaag pas om 16.05 uur, dus dat konden we mooi nog halen. Om 9.00 uur werden we opgepikt. Het was een half uurtje rijden van Sanur vandaan, ergens achteraf in een dorpje. Gewoon bij iemand achter het huis. Als je het niet weet kun je het niet vinden.

Eerst mochten we in de werkplaats kijken. Hier werden allerlei zilveren sieraden gemaakt, maar we zagen inderdaad ook al verschillende Buddha to Buddha armbanden en ringen liggen. In een andere ruimte was een schowroom en daar zochten Annemieke en Anne-Marie allebei een armband en een ring uit voor een derde van de prijs van bij ons. Ze werden nog even op maat gemaakt en daarna vlug weer terug met de taxi naar het hotel om Joris en de koffers op te halen.

We waren iets te vroeg bij de luchthaven en namen afscheid van de (privé)chauffeur. We moesten ook nog lunchen en dat deden we hier op het vliegveld. Na een lekker broodje keken we wat rond bij de winkeltjes, maar die stelden hier niet zo veel voor. Door naar de gate dan maar, maar daar mochten we ons pas een uur van te voren melden. Er waren geen stoelen om op te wachten, dus gingen we maar op de grond zitten. Niet heel erg goed geregeld hier dus op Denpassar.
De eerste vlucht hadden we met Malaysian Airlines en deze vertrok gelukkig vrij op tijd. Het was wel een heel oud vliegtuig. Onze stoelen en tafeltjes waren kapot, het personeel was onvriendelijk en het eten niet echt lekker. Gelukkig duurde deze vlucht maar drie uur. We hadden maar anderhalf uur voor onze overstap op Kuala Lumpur naar Abu Dhabi, maar dat haalden we gemakkelijk. Deze vlucht was met Etihad en deze keer helaas met erg krappe plaatsen. Dat was dus wel even behelpen zes uur lang. Toch lukte het om een paar uurtjes te slapen.

Op Abu Dhabi Airport kwamen we dit keer aan in een hele mooie terminal. Helaas zagen we al snel dat we een uur vertraging hadden. We gingen bij de Mac Donalds zitten, want dit was de enige plek met fijne banken. Pas op het laatste moment gingen we naar de gate. Daar lagen hele groepen mensen op de grond te slapen die een hele nacht vertraging hadden en op alle borden zagen we enorme vertragingen. Dan valt één uur nog wel mee. Het boarden ging deze keer snel en nu hadden we gelukkig wel ruime plaatsen. Erik had er zelfs één bij de nooduitgang nadat hij zich had beklaagd bij de balie van Ethihad.
We kregen allemaal een zak met drinken en snacks, zodat ze niemand meer hoefden te storen. Goed geregeld, maar we hebben er eigenlijk niets van gegeten en zijn meteen na het opstijgen in slaap gevallen om anderhalf uur voor de landing pas wakker te worden. We kregen een lekker ontbijt en zo gingen de  zes en een half uur toch nog snel. In Denpassar hadden onze koffers priority labels gekregen vanwege de korte overstap in Maleisië en daardoor hadden we nu op Düsseldorf onze koffers ook als één van de eersten. We zaten al snel in de shuttle bus naar de parkeerplaats en konden toen weer op weg naar Eindhoven. Om 10.00 uur waren we thuis, na 24 uur onderweg te zijn geweest.

Een hele reis, maar de moeite waard. Wat hebben we genoten, veel gezien en aardige mensen ontmoet. Vooral Bali heeft echt ons hart gestolen.