Kauffeld in
Amerika en Canada 2010
Hieronder staat het reisverslag van 1 en 2 sept 2010
Even een update vanaf het vliegveld in Chicago. De kinderen zitten bij een powerpoint op de laptop de Lama's te kijken op YouTube. Erik is nog even een geurtje kopen voor ons en ik zit bij de gate de website bij te werken terwijl ik op de spullen pas.

Vanochtend stonden we om 6.45 uur op. Erik en de kinderen pakten alle spullen in die we in het hotel nog hadden gebruikt en Anne-Marie ging broodjes halen bij de Subway. Om 8.00 uur stond de shuttle klaar om ons naar het vliegveld van Salt Lake City te brengen. We hadden al online ingecheckt, dus de bagage waren we al snel kwijt. Daarna hebben we eerst de broodjes opgegeten en nog wat gedronken en toen gingen we door de douane. De vesten en schoenen moesten weer uit. Alles moest in bakken door het röntgenapparaat en Joris werd nog even gefouilleerd. Voorbij de douane haalden we nog even een kop koffie bij de Starbucks en ruim op tijd zaten we bij de gate. Het vliegtuig vertrok lekker op tijd, maar wat een rotvlucht. We hadden ontzettend veel turbulentie en voor en achter ons zat een krijsend kind. Gelukkig duurde deze vlucht maar 2 1/2 uur en landden we netjes op tijd in Chicago.

We zijn nu in de tiende staat deze vakantie, Illionois. Hier kunnen we ons horloge alvast weer een uur vooruit zetten. Nu hebben we nog "maar" zeven uur tijdverschil met Nederland. Zoals het er nu naar uit ziet vertrekt onze vlucht op tijd om 18.00 uur.

De vlucht naar Brussel vertrok inderdaad ook netjes op tijd. We zouden zelfs vroeger aankomen in Brussel dan gepland. Erik en Joris hadden geluk, want zij hadden stoelen gekregen in Economy Plus met extra beenruimte. We vermaakten ons zeven uur en drie kwartier met films kijken en een beetje slapen. Vooral Anouk heeft veel geslapen en Joris heeft vooral films gekeken. We kwamen om 8.45 uur al aan en onze koffers hadden we ook al vrij snel te pakken. Miriam was er intussen al om ons op te halen. Ze had lekkere broodjes kaas voor ons meegenomen. Om 11.30 uur waren we weer thuis.

De eerste was hangt al weer aan het wasrek en we hebben intussen een lekker frietje en een frikandel speciaal op. Omdat we een nacht hebben overgeslagen zijn we best wel moe, maar we proberen toch zo lang mogelijk wakker te blijven om weer zo snel mogelijk in ons ritme te komen.

Samengevat:
We hebben een prachtige reis gehad. Geweldig om nu zelf echt een keer in New York te zijn geweest. Joris heeft in de ultieme achtbaan gezeten, de Kingda Ka. Seattle was heel relaxed en de American Football wedstrijd iets om nooit meer te vergeten. Van Vancouver hadden we ons niet zo veel voorgesteld, maar vonden we verrassend leuk. En ja, Canada. Misschien nog wel mooier dan de Westkust en die vonden we vorig jaar al zo onvoorstelbaar mooi. Vooral de Icefield Parkway staat bij ons allemaal op nummer één. En wat zijn de mensen hier vriendelijk. Voor Anouk was het paardrijden in Glacier National Park natuurlijk een hoogtepunt. En ook Yellowstone was geweldig door de afwisseling van natuur, wildlife, geysers, watervallen en natuurlijk eindelijk een beer.

We hebben in totaal 3800 km met de camper gereden in 16 dagen en hebben 1143 liter benzine getankt. We zijn in 10 staten geweest. Acht in Amerika en twee in Canada. We hebben vier grote steden bezocht, twee provinciale parken en vier nationale parken. We hebben ontzettend veel foto's gemaakt waarvan er 469 op de site staan en bijna 7 uur ongemonteerde film. Hiermee kunnen we nog lekker nagenieten.