Kauffeld in
Amerika en Canada 2010
Hieronder staat het reisverslag van 10 aug 2010
Vandaag hebben we de planning een beetje omgegooid. Na een lekker ontbijtje bij de Deli een paar deuren verderop, gingen we op weg naar Central Park. Eerst kwamen we weer voorbij de Apple Store. Hier werden opnames gemaakt voor een of ander nieuwsprogramma. Ook bij de ingang van Central Park werden op verschillende plaatsen opnames gemaakt. In Central Park gingen we eerst naar de Central Park Zoo. Deze was nog gesloten en stelde zo te zien ook niet zo veel voor. We zijn in ieder geval onder de toegangspoort uit de film Madagascar doorgelopen. In het park was het niet druk. Dat schijnt het op zondag wel te zijn. Half New York gaat dan naar het park.  We zijn naar Strawberry Fields gelopen. Dit is een monument ter nagedachtenis aan John Lennon die hier vlakbij neergeschoten is. Daarna liepen we door naar het Lake. We kwamen voorbij de Bethesda Fountain en het Boathouse. Via allerlei paadjes en bruggetjes liepen we om het Lake heen. Onderweg zagen we zomaar ineens een wasbeer boven in een boom en verderop zaten ontzettend veel eekhoorns die totaal niet bang voor mensen waren. Vanaf een brug hadden we zicht op het Lake met op de achtergrond de skyline van Manhattan die mooi in het water werd weerspiegeld.

Na ons bezoek aan Central Park gingen we naar het American Museum of Natural History. We wilden wel eens zien wat we konden herkennen uit de film Night at the Museum. Voor de ingang stond een beeld van Theodore Roosevelt, maar dit beeld zag er al heel anders uit dan in de film. Ook binnen zag het er totaal anders uit. We moesten eerst naar de vierde verdieping om de T-Rex te zien uit de film. Deze zag er in ieder geval wel hetzelfde uit. Deze afdeling met dinosaurussen vonden we allemaal het mooiste gedeelte van het museum. Op de andere verdiepingen stonden ontzettend veel opgezette dieren, allemaal in een nagebootste omgeving. Ontzettend mooi gedaan. Er was een afdeling Mexico en Zuid-Amerika. Hier vonden we Dum-dum uit de film en natuurlijk moesten Joris en Anouk met hem op de foto. We kwamen nog op de Ocean-afdeling met een enorme blauwe vinvis aan het plafond. We waren intussen al bijna drie uur in het museum en alles zien is eigenlijk onmogelijk. We hadden in ieder geval alles gezien wat we interessant vonden en na wat gegeten en gedronken te hebben in het restaurant pakten we de metro bij het musem. We wilden bij Port Autorithy kaartjes gaan kopen voor Six Flags Great America voor morgen, maar die blijk je alleen op dezelfde dag te kunnen kopen. Het was vanaf hier niet ver meer naar Times Square, dus gingen we daar maar naar toe.

Het was hier een stuk minder druk dan eergisteren en we waren nu ook niet zo moe. We vonden het vandaag dan ook veel leuker op Times Square. We hebben onze ogen uitgekeken naar de lichtreclames en het drukke verkeer met de vele yellow cabs die hier tussendoor rijden. In het Hard Rock Cafe heeft Anouk nog een beertje gekocht voor haar verzameling en Joris een doosje met Hard Rock Cafe plectrums voor zijn gitaar. We zijn ook nog even naar de M&M-shop gegaan. Deze hadden we vorig jaar al in Las Vegas gezien, maar hier zijn weer veel dingen die te maken hebben met New York, zoals een grote groene M&M als vrijheidsbeeld. We waren intussen weer best moe en zijn daarom even naar het hotel terug gegaan om uit te rusten met wat koud drinken en een zak chips erbij.

Na een uurtje gingen we weer op pad naar het Rockefeller Center met de Top of the Rock. Nadat we een kaartje hadden gekocht gingen we in een lift twee verdiepingen hoger waar we eerst langs de security moesten. De cameratas moest door het röntgenapparaat en toen mochten we naar de liften. Toen de deuren dicht waren ging het licht uit en door het glazen plafond kon je de verlichte liftschacht zien. We gingen met een enorme vaart omhoog en dit kon je zo goed zien. Boven aangekomen konden we naar een observation deck en met een roltrap zelfs nog een stuk hoger totdat we helemaal bovenop het gebouw stonden. Echt ontzettend hoog. We konden helemaal rondom lopen met aan de ene kant uitzicht op Central Park en aan de andere kant uitzicht op Manhattan met alle bekende gebouwen zoals het Empire State Building en het Crysler Building. We konden in de verte zelfs nog het vrijheidsbeeld en de Brooklyn Bridge  zien liggen. Na een tijdje te hebben rondgekeken gingen we weer naar beneden.

Daar gingen we nog even naar het Rockefeller Plaza, bekend uit de film Home Alone. In de winter is hier een schaatsbaan en nu is dit een terras. We hadden intussen honger gekregen en besloten om wat te gaan eten bij een Dinner in de buurt van het hotel. Toen we eenmaal zaten en de menukaart kregen zagen we allemaal rare gerechten staan. We zijn daarom maar weer snel opgestapt en op zoek gegaan naar een ander restaurant. Even later hadden we een restaurant gevonden met voor ieder wat wils. Erik had een Sirloin Steak, Joris spare-ribs en Anouk en Anne-Marie een deluxe hamburger met frietjes. Die waren zo enorm groot dat we ze niet op konden. Hierna weer snel terug naar het hotel waar Anouk al snel in slaap viel. De rest maakt het ook niet zo laat, want morgen willen we op tijd bij het busstation zijn om naar Six Flags te gaan.