Kauffeld in
Amerika en Canada 2010
Hieronder staat het reisverslag van 22 aug 2010
Vanochtend regende het inderdaad flink. We hebben dan ook lekker eerst uitgeslapen en op ons gemak ontbeten. Daarna hebben we voordat we de campground afreden eerst het afvalwater geloosd en vers water bijgevuld. Op deze campground en die van vanavond hebben we namelijk alleen electriciteit en geen wateraansluiting. Rond 10.30 uur reden we naar Lake Louise Village. Bij het postkantoor kochten we een code om te kunnen internetten. Zo konden we even de site uploaden en contact opnemen met het thuisfront.

Het begon intussen al wat minder te regenen. Daarom besloten we toch naar Yoho National Park te rijden. We waren hier nu toch vlakbij. Al vrij snel zag Erik aan zijn kant ineens een zwarte beer. Helaas kun je op de snelweg niet ineens stoppen, dus de rest heeft hem niet gezien. Het eerste uitkijkpunt dat we tegen kwamen was de Spiral Tunnels, maar het was weer gaan stortregenen. Dus dit reden we maar voorbij. In de verte zagen we het al opklaren en precies voor het volgende uitkijkpunt, de Natural Brigde, werd het weer droog. Hier stroomt het water met geweld onder een natuurlijke brug van stenen door. Ook weer een ontzettend mooi gezicht. Via paden en bruggetjes kon je er helemaal omheen lopen. Natuurlijk klommen Joris en Anouk toch weer helemaal naar beneden naar het water. Het water was zoals te verwachten ijskoud.

Via dezelfde weg kwamen we even later bij het Emerald Lake. Een prachtig blauwgroen meer. Vandaar ook de naam. Dit meer is ook weer omgeven door bergen die mooi weerspiegelen in het water. Via een houten brug kun je over het meer naar een restaurantje lopen. Overal vlogen zwaluwen. We vonden dit meer het mooiste meer dat we tot nu toe gezien hebben, samen met Peyto Lake. Helaas was het nu te koud om hier te kanoën. Misschien doen we dit morgen nog wel ergens in Banff.

Op de terugweg zagen we aan onze rechterkant een enorm lange trein rijden. We zijn dan ook snel doorgereden naar de Spiral Tunnels. Nu was het wel droog. Net op tijd stonden we op het uitkijkpunt. De treinen rijden hier in een enorme spiraal door verschillende tunnels heen. We konden de trein de eerste tunnel in zien gaan. Even later had hij een enorme draai gemaakt in de berg en kwam door een andere tunnel weer te voorschijn terwijl de rest van de trein nog niet eens door de eerste tunnel was. Nog weer wat later had de trein weer een complete draai door de berg heen gemaakt en ging een derde tunnel binnen. De achterste treinstellen moesten op dat moment nog door de eerste en tweede tunnel heen. Kun je nagaan wat een lange treinen dit zijn.

Daarna reden weer terug naar Lake Louise Village om te tanken, want de camper zuipt echt benzine. Daarna reden we via de Bow Valley Parkway naar het stadje Banff in Banff National Park. Op deze weg heb je normaal de meeste kans om wildlife en dus ook beren te zien. Al vrijwel meteen zagen we een mooie Elk. Daarna begon het helaas weer keihard te regenen en de beren kropen waarschijnlijk weer in hun holen, want we kwamen geen enkel wildlife meer tegen. Pas toen we de Bow Valley Parkway afreden kwamen we een kudde mountaingoats tegen.

Al snel kwamen we aan in het plaatsje Banff. Een gezellig wintersportplaatsje met winkeltjes, souvenirshops en restaurantjes. We moesten even zoeken voor een plekje voor de camper, maar intussen was het wel weer droog geworden. De zon begon zelfs te schijnen. We hebben lekker wat gewinkeld. Anouk kocht nog een mooie indianenfluit voor haar verzameling muziekinstrumentjes en Joris kocht nog een DC vest. Daarna gingen we lekker uit eten bij de Old Spaghetti Factory. Erik en Joris een steak, Anouk spareribs en Anne-Marie een pastaschotel met kip en pesto.

Daarna gingen we naar de Tunnel Mountain campground die vlakbij Banff ligt. Er was dit keer ook een fire-pit en we mochten zoveel brandhout pakken als we wilden. Erik en Joris maakten het kampvuur aan, maar na een tijdje werd het toch te koud en gingen we weer naar binnen. Rondom ons hebben we een mooi uitzicht op de bergen. We hebben de gordijnen dan ook pas laat dichtgemaakt.