Double click Thailand 20112011
17 juli 2011
Wat een geweldige dag hebben we gehad. We zijn pas twee dagen in Thailand, maar zijn nu al helemaal verkocht. Vanochtend hebben we lekker rustig aan gedaan. Eerst weer lekker ontbeten en daarna alvast de tassen ingepakt voor morgen als we naar de River Kwai gaan. De koffers kunnen dan namelijk niet mee. Na nog wat gerelaxed te hebben op de kamer gingen we lunchen. Deze lunch hadden we nog te goed, omdat het in het begin mis was gegaan met de kamers. Deze lunch was  nog geweldiger dan het ontbijt, vooral het toetjesbufet.

We legden aan en fietsten naar een echt Thais restaurantje aan het water. De tafel werd volgezet met Thaise gerechten. Het meeste hiervan was erg lekker. Na ons buikje volgegeten te hebben fietsten we weer verder door de Jungle. Ontzettend mooi en ongelofelijk dat dit ook bij zo'n drukke stad als Bangkok hoort. De paden waren wel erg smal met aan weerszijden water en dan moest er ook nog regelmatig een scooter langs.
Hierna een taxi genomen naar het China Princess Hotel voor de fietstoer die we geboekt hadden bij Co van Kessel. Na een korte instructie door onze gidsen Ot en MIss On mochten we een fiets uitzoeken. We reden al meteen China Town in. Eerst langs allemaal kraampjes met etenswaar, kleding, tassen en nog veel meer. Toen door een vishal en daarna door het echte woongedeelte. De Chinezen hier slapen binnen, maar koken en leven verder buiten. Het is er ontzettend smal en eigenlijk fiets je zo hun huiskamer door. Toch blijven ze allemaal vriendelijk groeten en zwaaien en de kinderen willen een high five. Je ruikt de meest vreemde etensgeuren en overal lopen katten en zwerfhonden.
Hierna namen we een taxi naar Khao San Road. De backpackerstraat van Bangkok met kraampjes, terrasjes en muziek. Het zag er gezellig uit, maar we hadden vanmiddag al veel gegeten. We aten daarom gewoon maar wat bij de Mac en als toetje op straat bij een kraampje een lekkere bananenpannekoek. Toen met de taxi terug naar het hotel. Nog even de site bijgewerkt en dan slapen, want morgenvroeg gaat om 5.00 uur de wekker voor onze excursie naar de River Kwai.
Hieronder nog enkele van de vele foto's die we vandaag genomen hebben.
Het volgende gedeelte lag vol met auto onderdelen, het leek wel een sloop. Op een betonnen veldje waren een paar jongens aan het voetvolleyen. Ze gaven een hele show weg. We kwamen ook allerlei tempels tegen. De paden werden steeds smaller en we gingen langs het water, op weg naar een veerboot die ons naar de overkant bracht. Bij een hele grote tempel mochten we binnen kijken. Hier moesten we weer onze schoenen uit doen en zagen we een enorme gouden zittende Buddha, misschien wel de mooiste tot nu toe. Ook buiten stonden mooie Buddha's en waren veel mensen aan het bidden. Er hing ook een enorme bel waar ze drie maal tegen aan sloegen.
Na nog een stukje gefietst te hebben gingen we met fiets en al op een longtailboot. Overal zagen we huisjes langs het water. Soms heel mooi, soms heel vervallen en armoedig. Ieder huis heeft ook weer een geestenhuisje. Soms heel eenvoudig, maar meestel nog mooier dan het huis waar het bij hoort. Overal waren de mensen ook hier weer vriendelijk aan het zwaaien. Er werd ook veel gevist en we zagen enorme vissen zwemmen en ook weer een grote varaan. Na een flinke tijd gevaren te hebben gingen we steeds verder Bangkok uit en steeds verder de Jungle in.
Na een tijdje gingen we weer op een longtailboot, nog een stuk door de klongs naar de grote Chao Praya rivier. De lucht werd steeds donkerder. In de verte zagen we de Wat Arun weer liggen. Snel stapten we uit met de fietsen en zagen het in de verte al flink regenen. Zo hard als we konden door de smalle straatjes fietsten we terug naar het hotel, maar net voordat we er waren begon het te gieten. Een echte tropische regenbui. We schuilden onder een afdakje aan de overkant van het hotel, maar werden zelfs hier nog kletsnat. We kregen van de gidsen tijdens het schuilen ontzettend lekkere vruchten, mangosteen. Toen het weer iets minder regende renden we snel met de fietsen de parkeergarage van het hotel binnen.
We wilden op de 25e verdieping naar het uitzicht gaan kijken, maar volgens de receptie kon dit niet omdat de lift stuk was. Eigenwijs als we zijn zijn we toch gaan kijken. We konden tot de 21e en daarna verder met de brandtrap. In het draaiende restaurant hebben we wat gedronken met een geweldig uitzicht over Bangkok. We zagen het donker worden en de lichtjes aan gaan.