Double click Thailand 20112011
31 juli 2011
Vandaag een dag op, in en aan zee. Na een heel vroeg ontbijt werden we om 7.30 uur opgehaald voor onze tour naar het Mu Koh Angtong National Park. Dit gebied is lange tijd oefengebied van de Marine geweest en daardoor nog steeds ongerept. We werden naar een strandje gebracht waar we eerst iets te drinken en een klein ontbijtje konden krijgen, maar dat hadden wij al gehad. Intussen kwam er een speedboot zo dicht mogelijk naar het strand toe. Alle badslippers gingen in een mand en door het water liepen we naar de boot. De tocht naar het eerste eiland waar we zouden gaan snorkelen duurde een uur. Helaas was de zee erg ruw vandaag. De boot vloog steeds aan de voorkant een behoorlijk stuk omhoog en klapte dan met geweld terug op het water. Het water vloog je om de oren. In het begin was dit nog wel grappig, maar na een tijdje werden er steeds meer mensen om ons heen ziek. Ook Annemieke vond haar ontbijt van vanmorgen niet echt lekker denk ik. Dit luchtte wel op en na een pilletje tegen zeeziekte van de bemanning ging het al beter. De snorkelplek was erg mooi. Blauw water, omgeven door mooie rotsen. Eén zelfs met de vorm van een gezicht. Het water was ontzettend helder en je zag vissen in de meest mooie kleuren.
Na zo even lekker afgekoeld te hebben ging de tocht weer verder. De boot klapte nog steeds erg op en neer, maar gelukkig duurde het nu niet zo heel lang. We kwamen al snel tussen heel veel eilanden terecht en daar was het water rustiger. We zagen allemaal eilandjes en rotsen ook nu weer met de meest vreemde vormen. Eén leek zelfs op een aap. Intussen kregen we verse ananas en watermeloen en je mocht de hele dag zo veel gekoeld water pakken als je wilde.
We vaarden weer een kwartiertje verder en er werd weer bij een ander eiland aan de pier aangemeerd. Hier was het wat drukker. Dit eiland had namelijk een prachtig blauwgroen zoutwatermeer. Hiervoor moest je wel eerst 200 meter omhoog klauteren via hele stijle trappen. Maar zeker de moeite waard. Weer beneden kochten we koud drinken en wat chips en toen gingen we weer verder.
Na weer een kwartiertje heen en weer denderen op de boot vaarde de boot zo het mooie strand op van een onbewoond eilandje. We waren de enige toeristen hier vandaag, dus dat was helemaal geweldig. Je kon hier kanoën, maar daar hadden we even geen zin in. We gingen lekker zwemmen en daarna zonnen op het strand, totdat het weer tijd was om aan boord te gaan. We kregen weer lekkere ananas en watermeloen. Wat smaken deze vruchten hier toch veel beter dan thuis. Op de terugweg was de zee gelukkig een stuk kalmer en na een uurtje varen kwamen we weer bij het strandje aan waar we begonnen waren. Er stond alweer een taxibusje klaar om ons terug naar het hotel te brengen. Ondanks de ruwe zee een hele mooie dag. Om 18.45 uur moest Erik zijn pak weer gaan passen en daarna gingen we hier weer lekker eten bij de Italiaan. Na het eten gingen we nog wat drinken in de Bar@C. Daar hoorden we het ineens het geluid waarvan we iedere nacht wel een keer wakker zijn geworden. De manager wist ons te vertellen dat dit een gekko was. We hebben er nog snel een foto van kunnen maken. Morgen maken we er weer lekker een relaxdag van.
De volgende stop was bij het enige bewoonde eiland hier met een echt vissersdorpje. Hier kregen we ook onze Thaise lunch. Die was voor het eerst dat we hier in Thailand zijn niet echt lekker. Na de lunch mochten we nog even door het dorpje wandelen en toen gingen we weer op de boot.