Double click Thailand 20112011
20 juli 2011
Vanmorgen deden we lekker rustig aan. Joris en Anouk sloegen het ontbijt over en sliepen lekker lang uit. Wij zaten met zijn drieën om 9.30 uur aan het ontbijt. We waren de laatste gasten en de chef van het restaurant bakte persoonlijk ons ommeletje. Hij sprak zelfs een paar woorden Nederlands en leerde ons een paar woorden Thais. De mensen zijn echt ontzettend aardig hier. Als je hier het restaurant uitloopt zie je kooien met mooie Thaise vogels die geleerd hebben om hallo te zeggen in allerlei verschillende talen. Heel erg grappig.
De koffers waren ook als snel boven en we gingen in het Italiaanse restaurant van het hotel eten. We kregen heerlijk brood met tomatensalsa en knoflookbrood vooraf. Daarna een lekkere pizza en als toetje voor Annemieke cheesecake en voor de rest een ijscoupe. Hoe lekker het Thais ook is, vandaag even wat anders dus. We zijn in ieder geval weer lekker uitgerust na zo'n relax / reisdag. Morgen vliegen we naar Chiang Mai voor het volgende gedeelte van onze reis.
Deze keer ging het wel goed met de kamers en kregen we zelfs een upgrade naar luxere kamers op de 19e verdieping. De badjassen en slippertjes lagen al klaar. Mooie kussentjes op het bed en een bloemetje op het buro en in de badkamer. Ook het uitzicht vanaf deze verdieping is weer geweldig.
Daar stond het verkeer muurvast. We moesten ook eerst nog wat andere mensen afzetten bij hun hotel en deden er zo nog anderhalf uur over om in ons hotel te komen. Gelukkig valt er vanalles te zien onderweg. Zeker de ladyboys op Sukhumvit Road waren een bezienswaardigheid. Toch waren we blij dat we eindelijk weer in het Amari Atrium hotel waren.
Daarna ging Joris wat internetten in de lobby en wij gingen nog even aan het zwembad liggen. Totdat het weer begon te regenen. Wij gingen ook naar de lobby en om 14.30 uur werden we door een shuttlebusje opgepikt om weer naar Bangkok te gaan. Het was nog een heel eind rijden totdat we in Bangkok waren.
Toen we terug waren werden Joris en Anouk ook wakker. We pakten op ons gemak onze spullen in en toen was het alweer tijd voor de lunch, voor Joris en Anouk hun ontbijt. We aten een lekker bord spaghetti, ook weer eens lekker na al dat Thais.
Na het eten liepen we een stukje door de jungle naar de kleine Zoo van het hotel. Die stelde niet veel voor. Een aantal pauwen en konijnen, maar ook een paar mooie vogels waar we de naam niet van weten. In een andere kooi zat een grote varaan. Zo konden we die eens van dichtbij bekijken.