Double click Amerika 2018
30 juli 2018
Na weer een lekker ontbijtje reden we opnieuw een stukje door Mount Rainier National Park. Ook nu zagen we deze gigantische berg weer goed liggen. Aan de andere kant reden we het park weer uit richting Seattle. We reden vandaag echter nog om Seattle heen en zo omzeilden we mooi de drukte die er altijd rondom Seattle is. Na een paar uurtjes rijden kwamen we aan bij de Seattle Premium Outlets in Tulalip. Hier verdwenen weer enkele tasjes in onze auto. Tussen het shoppen door aten we wat bij de foodcourt. We moeten toch altijd minstens één keer orange chicken gegeten hebben en Erik bestelde een lekker broodje bij de Subway.
Na het winkelen reden we richting Everett. We hadden namelijk kaartjes besteld voor een tour bij de Boeingfabriek. We zagen vanaf de snelweg de enorme hangars van Boeing al liggen. Maar goed dat we van te voren hadden gereserveerd, want de tour was al dagen volgeboekt. In de hal hingen alle vlaggen van de landen waar Boeing vliegtuigen aan geleverd heeft. Als eerste gingen we naar het kleine museum. Aan het plafond hingen hier een aantal kleine vliegtuigjes en er stonden een paar motoren. Wat zijn die dingen groot van dichtbij. Erik en Anouk namen nog even plaats in een cockpit en toen moesten we toch echt op weg voor onze tour.
Eerst kregen we een filmpje te zien en daarna stapten we in een bus naar de enorme assemblagehal. We mochten achter een gids aanlopen op een galerij om zo van bovenaf in de enorme hal te kijken. Deze hal heeft zelfs het Guiness Book of Records gehaald als grootste gebouw in volume. Het is zo groot als een kleine stad met 35.000 werknemers. We zagen van bovenaf hoe de verschillende onderdelen gemaakt worden en uiteindelijk in elkaar gezet worden. Daarna worden de toestellen geschilderd in de kleuren van de afnemer. Een vliegtuig bestaat uit wel zo'n 8 miljoen onderdelen. Als het toestel dan eindelijk klaar is wordt het getest en daarna kan het opgehaald worden. We zagen vershillende kleinere toestellen, maar ook de Dreamliner. Het paradepaardje van Boeing. We zagen ook nog de twee rompen van alweer een nieuw toestel in ontwikkeling waarvan de vleugels opgeklapt kunnen worden en net voor het opstijgen neerklappen. Deze moeten in 2020 klaar zijn. Heel erg indrukwekkend om te zien allemaal.
Na de tour gingen we met een bus weer terug naar de ingang. We lieten nog een foto van ons maken met als achtergrond de assemblagehallen. Zelf mochten we namelijjk geen foto's maken. We gingen nog even naar het observatiedek en zagen daar nog net de romp van een vliegtuig dat naar de hal gebracht werd. Ook stond er een enome Antonov die onderdelen gebracht had.

We stapten weer in onze auto en brachten nog een bezoekje aan de Walmart voor wat boodschappen en aan de Alderwood Mall, waar we ook nog het één en ander kochten. Op het gezellige terras van de vlakbij gelegen Keg gingen we eten. Anne en Anouk een lekker stuk zalm en Erik een lekkere steak. Daarna was het toch echt tijd om naar onze volgende Airbnb te rijjden. Wat een pareltje weer. We hebben weer heel de basement tot onze beschikking en een gezellig terras, compleet met vuurkorf. Binnen een mooie kamer met airhockeytafel. Een compleet ingerichte keuken waar al van alles voor het ontbijt, een lekkere fruitmand, koffie, thee en chocolade klaarstonden. Wat een verwennerij. We hebben hier ook een wasmachine en droger, dus de eerste was zit er alweer in en het eerste potje airhockey is al gespeeld. Hier vermaken we ons wel weer en het mooiste is dat we vlakbij Seattle zitten. Daar gaan we morgen heen.