Vandaag maakten we vanuit Matsumoto een dagtrip naar Kamikochi. Hiervoor moesten we vroeg onze bedjes uit, want onze trein vertrok al om 8.00 uur. Bij het station kochten we eerst lekkere broodjes en wat te drinken voor onderweg. De trein reed door een mooi berglandschap met hier en daar een klein dorpje. In het plaatsje Shin-Shimashima stapten we over op de bus. Deze ging steeds hoger over smalle bergweggetjes. We reden langs een mooie blauwe rivier met een aantal dammen en door een flink aantal tunnels, voordat we in Kamikochi terecht kwamen. In dit prachtige natuurgebied mag alleen de bus rijden. Bij de Taisho-ike Pond stapten we uit. Een mooi helderblauw meer onder aan de nog steeds actieve Yakedake vulkaan en met uitzicht op bergen met eeuwige sneeuw. Helaas leek het water vandaag wat minder blauw, omdat het bewolkt was, maar de temperatuur was hier heerlijk en het bleef uiteindelijk de hele dag droog.
Via een smal pad en af en toe over houten vlonders liepen we naar weer een ander punt waar we een mooi uitzicht hadden op de vulkaan. Iets verderop kwamen we bij een enorm groen moeras met op de achtergrond weer de besneeuwde bergen. Wat was het hier ook weer mooi.
Hierna ging het pad verder over kiezels en keien, dan weer over smalle houten planken als het moerassig werd en door een prachtig bos.
We wandelden weer verder en we kwamen bij de bekendste brug van dit gebied, de Kappa-bashi brug. Hier was het enorm druk met dagjesmensen die alleen vanuit deze busstop naar de brug lopen.
Wij liepen de brug over en wandelden door het bos en via planken over het moeras. langs een mooie groenblauwe stroom en af en toen staken we een bruggetje over, totdat we weer bij een ander stuk moeras kwamen.
Zo liepen we verder totdat we bij het eindpunt kwamen. Daar staken we via een enorme hangbrug de rivier over. De Myojinbashi brug en natuurlijk konden we het niet laten om een paar keer hard te stampen zodat hij flink begon te wiebelen. Een klein stukje verderop stond een soort Oostenrijks hutje. Het eten dat ze er verkochten was niet helemaal ons ding. Daarom kochten we een paar zakken chips en wat koekjes als lunch. Ook prima voor een keer.
Via deze kant van de rivier liepen we door een dichtbegroeid bos terug naar de Kappa-bashi brug. We hadden inmiddels zo'n viereneenhalf uur gewandeld. Niet slecht voor mensen die dit normaal toch echt niet doen. Met de bus reden we de mooie bergweg terug naar Shin-Shimashima en daar stapten we weer op de trein naar Matsumoto. Bij een Ierse pub dronken we een welverdiend biertje en we bestelden er weer wat gerechtjes om te delen. Niet heel bijzonder deze keer, maar verder prima. Nog een milkshake van de McDonalds als toetje en daarna deden we in het hotel nog een spelletje. We maken het weer niet te laat, want morgen moeten we weer vroeg op. Hoezo vakantie :)