28 en 29 augustus
's Ochtends nog even de laatste spulletjes ingepakt en een bezem door de camper gehaald. Daarna op weg naar Cruise America in Los Angeles. Een medewerker die precies op Grissom uit CSI leek kwam de camper nakijken, maar vond het meteen al wel goed. Mooi want we hadden een flinke kras boven de deur en we konden ons niet herinneren of die er al vanaf het begin had gezeten. Er werd nog even moeilijk gedaan over de teruggave van 60 dollar voor het afvullen van gas en leegmaken van de tanks. Intussen zijn we ook in het Engels niet meer op ons mondje gevallen, dus ook dat was al snel geregeld.

Er werd een taxi voor ons gebeld om ons naar de luchthaven te brengen. Al snel kwam er een kleine taxi met een piepkleine kofferbak, dat ging dus niet lukken met vier personen en acht stuks bagage. Gelukkig kwam er al snel daarna een grotere taxi en binnen twintig minuten stonden we bij de luchthaven. We konden al meteen in de rij gaan staan waar een uur later het inchecken kon beginnen. Net op tijd, want al snel na ons ontstond er een enomre rij die heel de hal blokkeerde. Het inchecken ging super langzaam, maar we hadden geluk. We kregen drie plaatsen in de rij bij het raam en Erik kreeg een paar rijen daarvoor een plaats met extra beenruimte. Wel net zo lekker als je tien en een half uur moet vliegen.

We aten en dronken nog wat en gingen door de douane. Ook hier moest alles weer in bakken, zelfs de schoenen. Daarna konden we door naar de vertrekhal. Al snel konden we boarden. We hadden fijne stoelen met verstelbare hoofdsteun en in de hoofdsteun voor ons een eigen schermpje met keuze uit heel veel films, tekenfilms en televisieseries. We hebben allemaal een film gekeken en Joris zelfs twee. Het eten was best lekker voor vliegtuigeten. Erik en Anne-Marie hadden kip met rijst en Joris en Anouk kregen een kindermaaltijd met kipnuggets. Al snel daarna gingen de lampen uit. We hadden allemaal een dekentje, een kussentje en een slaapmaskertje gekregen. Anouk heeft bijna de hele vlucht geslapen en de rest een paar uurtjes. Zo ging de vlucht toch redelijk snel. Het ontbijt was vreselijk. Een soort klef bananencakeje en een bakje yochurt. Minder dan een uur na het ontbijt hadden we een soepele landing in Londen. Het was zo helder dat we de Theems zagen liggen en het reuzenrad.

In Londen hoefden we de bagage niet opnieuw in te checken. Wel moesten we weer opnieuw door de douane en alweer moest alles in bakjes en onze schoenen uit. Daarna hadden we genoeg tijd om te ontbijten. Erik en Anouk hadden een echt engels ontbijt met eieren, bacon, een worstje en witte bonen in tomatensaus. Een beetje te veel van het goede. Anne-Marie had scrambled egs met toast en Joris had als ontbijt een hamburger. Nadat we nog wat in de winkeltjes hadden rondgekeken gingen we in de vertrekhal zitten om het verslag bij te werken en nog wat foto's uit te zoeken van onze dag in Disney. Daarna konden we weer boarden en binnen drie kwartier waren we in Brussel.

Hier hadden we al snel onze bagage en bij de douane konden we zo doorlopen. We hadden met Paul buiten afgesproken en al na een minuut of vijf kwam hij voorrijden. Erik vond het wel heel fijn dat hij nu niet zelf hoefde te rijden. We waren inmiddels al meer dan 24 uur wakker. Thuis hebben we eerst nog even wat gedronken bij Paul en Nathalie en daarna lekker een frietje en een frikandel gehaald.

We hebben meer dan vijfduizend foto's gemaakt en bijna negen uur film. Dat wordt nog een hele klus om uit te zoeken, maar wel een leuke klus. We wilden eigenlijk van alle vier een top drie maken met het mooiste / leukste wat we gedaan hebben, maar dat is onmogelijk. We hebben zoveel verschillende dingen gezien en gedaan. Het ene nog mooier dan het andere en alles vonden we geweldig. De steden, de natuurparken en natuurlijk op het laatst de pretparken. Ook het reizen met een camper is heel goed bevallen. Ieder had zijn eigen plekje in de camper. Als we een keer geen zin hadden om uit eten te gaan, dan maakten we zelf wat klaar en we hadden steeds alles bij de hand. Van te voren had Erik best wat opgezien tegen het rijden met een camper van negen meter, maar dat viel eigenlijk meteen al reuze mee. Hij vondt het uiteindelijk geweldig om met dat ding rond te rijden. In totaal hebben we 2748 mijlen, dit is 3988 km gereden. We hebben allemaal een geweldige vakantie gehad en dingen gezien en beleefd die we nooit meer zullen vergeten.